fredag 17 januari 2014

Jobbig vecka.

Hej på er därute !

Denna vecka har varit lite halv jobbig. Erik är inne i en jobbig period. Inte så att han är bråkig och så inte det utan han har så himla svårt att sova. Han kan inte sova alls, han somnar vid 6 tiden då det är dax att gå upp. Vi har testat att han ska vara vaken ett dygn men det funkar inte. Så i måndags var vi till vc och han fick Atarax, men dom verkar inte hjälpa. Man märker på Erik att han är väldigt trött och grinig . Han blir över trött , när han ska lägga sig. Ju mer timmarna går och han inte kan somna så får han panik. Men jag väcker honom ganska tidigt , låter inte honom sova så länge. Så är det nån som har nåt tips så tar jag tacksamt emot det.

Ute faller snön så fint =)
Så nu håller jag tummarna att det blir en lugn natt

puss och kram L

2 kommentarer:

  1. Tänker han mycket när han lagt sig? Kan han säga själv vad han tror det beror på att han inte kan somna? Rädsla?
    Atarax är inte sååå bra mot sömnsvårigheter för barn, det finns bättre. Men det bästa vore om han kunde komma på själv vad som stör när han ska somna :)
    Hoppas det löser sig!
    Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han tänker jättemycket.. men nu så har hans ADD sköterska ringt mig och gett mig många goda råd. Så himla jobbigt nu. Och ataraxen var bara skit ja. Och det är vanligt att barn med sådana här funktions hinder har sömnsvårigheter, kan ta upp till 3 veckor att vända . Men nu är det att skapa nya rutiner .. kram på dej Gugge

      Radera