tisdag 21 januari 2014

Fortfarande sömnsvårigheter

Erik har fortfarande sömnsvårigheter.. urjobbigt ska jag säga. Men idag så kontaktade jag hans sköterska. ja en ADD sköterska Anki . Jättegullig person. Hon ringde mig till och med 2 gånger. Fick många goda råd, som vi ska börja med nu. Hon berättade att barn med såna diagnoser som Erik har får oftast eller det är vanligt med sömnsvårigheter, tar upp till 3 veckor att vända.
Vi pratade ochså om hans migrän som han lider ganska mycket av, så ska kontakta barn neurologen i morgon, för riktiga migrän tabletter.

Usch detta är så jobbigt, kan ju inte koppla av själv när jag vet hur han ligger och vrider och vänder på sej på natten.
Men nu så tar vi bort datan och tvspel kl 21. Datan pajjade idag.. tur i oturen kan man säga. Han är ganska så seg idag , så nu håller jag alla tummar och tår att han kan somna i lagom tid så han orkar med skolan i morgon

puss och kram från en trött och hoppfull mamma L

2 kommentarer:

  1. Skönt att ni fått lite tips, och framförallt hjälp, så ni inte står ensamma med detta!
    Förstår att det är jättejobbigt för er båda :(
    Håller tummarna att det vänder <3

    SvaraRadera