måndag 9 juni 2014

Fibromyalgi

Hej på er mina vänner där ute.
Idag var jag alltså på ortopeden för för min rygg/ nacke. Har ju haft ont  sen 2012. Var ju på MR den 19 maj och den visade diskbråck förändringar i 2 nivåer i halsryggen.. visst så lång var jag med.men sen säger läkaren ... ja om det räckte , ser på din nacke och svullnader och att det syns att du har även fibromyalgi. Blev alledes tyst, fast om jag ska vara ärlig så hade nog jag haft tanken.. tänk om man har fibromyalgi. Visade sig att min tanke inte var så tokig . Nu har jag blivit sjukskriven till månaden slut. Ska tillbaka till min läkare på vc där utredning ska börjas .
Är faktiskt lite lättad över att jag vet varför att jag har så ont nu . Nu ska jag lära mig att hantera smärtan bara.

För övrigt då.. jo skolorna slutar denna vecka.

puss och kram så länge L

2 kommentarer:

  1. Inget roligt besked att få :(
    Har en kompis med fibro och för henne lättar värken om hon tränar, inte nån intensiv träning med maxbelastning utan styrka med lättare vikter :)
    Hon har även lagt om kosten, utesluter vitt mjöl och resultatet av det blev att värken lättade ca 85%!
    Hoppas du får tips, eller kan läsa dig till hur du kan underlätta att leva med fibromyalgi <3

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Gugge.. ska få komma till spec sjukgymnast på Huddinge sjukhus nu

    SvaraRadera