måndag 14 januari 2013

Har en sjukling hemma

Tjena på er!


Igår när min son kom hem från sin pappa, så märkte jag att han mådde inte speciellt bra, han klagade på huvudvärk bla annat. 
Han somnade tidigt, men vaknade i morse med en hosta och han var jätte varm, klagade att han hade ont i halsen med. Tänkte .. det var inte länge sen han var sjuk, så jag ringde jobbet och talade om att jag måste till vårdcentralen med pojken. Vi fick tid 11. 40. Vid det här laget var Erik så hängig. Han nästan tuppade av.
Läkaren undersökte honom och han hade inte bara en grej utan två infektioner. Luftrörskatarr och halsfluss plus på det 40 graders feber. 
Han fick pencillin . När vi skulle gå till apoteket först innan vi åkte hem, så spydde han utanför. Stackarn. Nu har han sovit ett par timmar. fortfarande glödhet. 
Kommer att vara hemma tisdag och onsdag. Även fast han är 13, tycker inte om att lämna honom när han är i detta skick.
Och jag har rätt att vara hemma och vabba tills han är 16 pga hans funktionsnedsättning . 

Annars då... jo det är kallt och isigt ute =)
tog en bild när vi var på väg till vc idag
Ha en bra kväll puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar